Zebra cichlid (Cichlasoma nigrofasciatum)



Cichlasoma nigrofasciatum, Aquarium Atlas Vol. I
Latince isim:
Cichlasoma nigrofasciatum
Eşanlamlılar:
Heros nigrofasciatum, Astronotus nigrofasciatum
Habitat:
Amerika; Guatemala, El Salvador, Costa Rica, Panama
Büyüklük:
10 cm
Davranış:
Türe özel akvaryumlar için; saldırgan
Beslenme:
Omnivore; bitkisel ve hayvansal besinler
Üreme:
Açık alanda veya kovuklarda yumurtlar. Çift yumurta ve yavrularını korur.
Su şartları:
pH: 6.5-7.5, Sıcaklık: 20°-26°C
En küçük akvaryum:
120 cm
Yüzme seviyesi:
Orta - Taban
Bakım:
Biraz tecrübe gerektirir
Yeterince geniş akvaryumlarda bakılmak şartıyla, yeni başlayanlar için de önerilebilecek dayanıklı balıklardır. Özellikle üreme zamanlarında aşırı derecede saldırganlaşabildikleri için ancak kendileri gibi dayanıklı, Ateş Ağız veya Jack Dempsy gibi diğer orta boy Amerika çiklitleriyle bir arada tutulabilirler. Yumurtlamak için korunaklı bir kovuktaki dikey zeminleri tercih etmelerine rağmen taşlık veya kumluk her türlü ortamda üreyebilirler. Kendilerine uygun yuvalar oluşturmak için kumları ağızlarıyla kazar, taşları yerlerinden oynatırlar. Gençken biribirlerine alıştırlmaları şartıyla geniş bir akvaryumda birden çok çift barındırılabilir. Yumurtalarını ve yavrularını çok iyi korurlar.

Etiketler: , , , , , ,

0 yorum:

Yorum Gönder